رئیس تبلیغات اسلامی خواف گفت: مسئله حجاب یک امر دینی و قانونی است و فعالیت جدی فرهنگی در این زمینه را می‌طلبد تا این مسئله برای مردم تبیین شود.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۱۹
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف؛ حجت‌الاسلام مصلایی در جلسه هم‌اندیشی شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هیئت عاشقان ثارالله رهروان شهدای شهر خواف که در این اداره برگزار شد، اظهار کرد: مسئله حجاب یک امر دینی و قانونی است و فعالیت جدی فرهنگی در این زمینه را می‌طلبد و باید همه نهادها و مجموعه‌های دینی، مردمی و حاکمیتی وارد میدان شوند و این مسئله باید برای مردم تبیین شود.

وی افزود: فرهنگ حجاب نیازمند تبیین و آگاه‌سازی عمومی در جامعه است مردم باید بدانند که حجاب مخصوص بعد از اسلام نیست و قبل از اسلام نیز زنان ایرانی دارای پوشش بودند.

 مصلایی با تأکید بر لزوم التزام ادارات، نهادها، سازمان و مجموعه‌های دولتی به امر حجاب توضیح داد: باید همه مسئولین به امر فرهنگ‌سازی حجاب اهتمام داشته باشند و این قابل‌قبول نیست که مردم در مراجعه به ادارات، شهرداری، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و دانشگاه و … با بدحجابی و بی‌حجابی مواجه شوند و مسئولین مدام در مصاحبه و سخنرانی‌های خود از لزوم حجاب مردم در خیابان‌ها سخن بگویند.

وی بیان کرد: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است؛ بنابراین دشمنان ارزش‌های الهی و دینی و انقلاب به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند به‌عناوین‌مختلف این نماد را کم‌رنگ یا از بین ببرند و این اقتدار را بشکند غفلت و کوتاهی به‌ویژه مؤمنین و متدینین و جوانان اعم از برادران و خواهران مورد قبول نیست.
رئیس تبلیغات اسلامی خواف خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در زمینه عفاف و حجاب کار مؤثری در جامعه انجام دهیم نیازمند این هستیم بسترهای لازم را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی آماده کنیم و اقدامات زیربنایی را انجام دهیم و لازمه این کار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها است که با محوریت مردم کار انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار